מוזיקה קאמרית בספרד ואיטליה בבארוק המאוחר
יעלה אביטל- סופרן
דורט פלורנטין- חליליות
ליליה סלבני- כינור בארוק
ריצ׳רד פלאי- בסון בארוק
גדעון ברטלר- גיטרה בארוק
אסיף עם-דוד- צ׳מבלו
הסגנון המוזיקלי של הבארוק בכלל, והתיכון והמאוחר באיטליה ובספרד בפרט, מתאפיין בריבוי ניגודים, ג׳סטות אקספרסיביות דרמטיות ובווירטואוזיות. בבארוק המאוחר היה מקום מרכזי לצורות מוסיקליות מסורתיות כגון הקנטטה הקולית לצד צורות מוסיקליות חדשות כגון הטריו סונטה והסונטה הסולנית, שתיהן צורות כליות.
התוכנית מציגה את קסם המוזיקה הקאמרית של הבארוק המאוחר באיטליה ובספרד ואת החיבור המיוחד בין שתי ההתרבויות המוזיקליות הללו. יצירות מלאות-חן מאת גדולי המלחינים כגון אנטוניו ויואלדי, פרנצ׳סקו מריה ורצ׳יני, אלסנדרו סקרלטי ובנו דומניקו סקרלטי מופיעות לצד יצירות מאת מלחינים ספרדים פחות מוכרים לבני זמננו: חואן פרנסס איריבארן וסבסטיאן דורון. באינטימיות מופלאה, שתי הקנטטות מציגות את טשטוש הגבולות בין החילוני לדתי האפייני לבארוק המאוחר. כאשר זו מאת סקרלטי עוסקת באהבה נכזבת ובכמיהה אל הטבע של אצילי איטליה העירוניים, השניה מאת איריבארן מתארת ברכות וברגישות את רגע לידתו של ישו באסם בבית לחם. לצד הקנטטות, נשמע מוזיקה כלית לכינור ולצ׳מבלו הממחישה את הקשר התרבותי בין איטליה לחצי האי האיברי באותה עת, שהיה מושתת, בין השאר, על נוכחות ארוכת שנים של ממלכת ספרד בדרום איטליה. נאזין לווריאציות על ריקודים המזוהים עם חצי האי האיברי: ״לה פוליה״ מאת ויואלדי ו״שאקונה״ מאת ורצ׳יני, כמו גם לסונטות לצ׳מבלו מאת דומניקו סקרלטי שהושפע עמוקות מהמוזיקה העממית הספרדית בשימוש שלו במקצבים ומודוסים שאינם אפייניים למוסיקה האיטלקית של זמנו.
80 ש"ח
לפרטים נוספים:
0544744901 דורט
054-4678882 יעלה.
מכירת הכרטיסים באינטרנט סגורה. למעבר לאתר ticks.co.il לחץ כאן